Травиан Одговори

Почнимо са вашим питањем

Тражи одговарањем на питања

Да бисте нашли одговор, изаберите категорију а затим подкатегорију све док се доле не појави одговор. У случају да не можете сами да нађете одговор, на крају ћете добити прилику да нас контактирате.

Имам питање у вези...

Хајде мало детаљније:

Тражи по садржају

Да ли више волите да тражите одговоре путем менија и садржаја који вам је познат са ваших омиљених сајтова? Никакакв проблем, користите садржај одговора и пронађите ваш одговор.

Спречавање освајања

Често се догађа да играч не може ода обрани село јер не зна на који начин да реагује, или реагује прекасно. Међутим, организованом одбраном не да ћете само одбранити ваше село, него можете солидно оштетити нападача за драгоцене нападачке јединице.

Мере предострожности

Извиђачи
Извиђачи су често потцењени али у великој мери могу спречити нападача од покушаја освајања. Нападачи ће ретко кад нападати села на слепо. Већина играча извиђа село пре напада. Ако играчу извиђање не успе, односно ако му погину сви извиђачи, велика је вероватноћа да неће напасти то село јер не зна која се војска налази унутра. Чак и да нападач успе у извиђању, захваљујући извиђачима која су била у одбрамбеном селу, други играч ће знати да је био извиђан и може очекивати напад.

Градски зид / Палисада / Земљани зид
Одбрамбене грађевине могу повећати одбрамбену снагу војске у граду за чак 81% (за тачне вредности проверите странице са грађевинама). Са овим бонусом релативно мала војска може бити и те како смртоносна по нападача.

Савез
Добар савез не само да обесхрабрује противника већ може обезбедити доста одбрамбене војске у случају напада. Дипломатија је јако битна!

Славља
Уколико је могуће, свако село би требало да има Општину на степену 10 како би се могло одржавати велико славље које ће утицати негативно на нападачке администраторе, због чега ће скидати мање лојалности. Између осталог, велико славље даје доста културних поена, тако да и у случају лажних напада имаћете користи од њих.

Анализирајте нападе

Постоје три врсте напада:

  • Пљачке

    Обично се користе брзе јединице и служе да изненаде браниоца.

  • Лажни напади

    Лажни напади се обично користе исто као и прави (освајачки) али служе да би браниоцу скренули пажњу са правих напада.

  • Освајања

    Освајања се обично раде помоћу спорих јединица (катапулта, овнова, администратора).

Брзина Ваше војске зависи од најспорије јединице која путује у једном нападу. Катапулти и овнови су најспорије јединице код свих племена, а катапулти су неопходни за освајање села јер руше палату или резиденцију. Када видите напад проверите његов извор на месту окупљања и помоћу овог алата проверите које Вас јединице нападају (можете наравно прорачунати само која је најспорија јединица у нападу, а не и добити тачно стање војске која је на путу. Ово је само корисно под условом да напад приметите одмах пошто је послат).
Више везаних напада је у већини случајева освајање или рушење села, али имајте на уму да то могу бити лажни напади. Такође испитајте села која су под нападом. Нападачи углавном освајају јака села (много популације, доста нападачке или одбрамбене војске), или она која имају 9 или 15 житних поља.

Освајања се своде на више везаних напада. Један чисти село од обрамбених јединица (углавном је праћен овновима који руше зид), затим иде напад са катапултима који руше палату или резиденцију и, на крају, иду администратори који спуштају лојалност. Ово је наравно само једна комбинација напада и користи се у већини случајева. Међутим, искуснији нападачи могу убацити неколико лажних напада пре или после чишћења, или убацити више чишћења, за сваки случај. Поред тога, нападачи ће се трудити да им напади стижу у релативно малом интервалу (неколико секунди), чиме ће онемогућити браниоца да пошаље одбрану између напада.

Одбрамбене стратегије

Играч који се брани има више начина на који може одбранити град.
Чак и да не успете у одбрани од заузимања, можете поштено наудити нападачу и научити како да се браните следећи пут. Увек имајте на уму да нападачи морају учити како се освајају села и да на време треба да искористите њихово неискуство.

Зид
Велики степен зида у комбинацији са великом количином одбрамбених трупа у граду, који се брани, је један од битнијих фактора у одбрани. Имајте на уму да су неке јединице специјално окренуте одбрани од коњице, или пешадије, и да због тога их треба комбиновати.
Јединице, наравно, треба да буду у селу пре првог напада, и наравно треба комбиновати јединице из више различитих села, и од више различитих градова зарад добијања што бољег резултата у одбрани. Пошаљите поруку својим савезницима и пријатељима на време, и затражите помоћ у виду одбрамбених јединица и жита за прехрану војске, како војска не би умрла од глади пре него што напад дође.

Убацивање одбране
Коришћење ове тактике је јако компликовано, поготово кад нападају искусни играчи али може у великој мери помоћи у одбрани од освајања села. Ако нисте сигурни шта можете да учините, али ипак желите да пробате ово, комбинујте са тактиком "зид".
Напад чишћења се игнорише и Ваше одбрамбене јединице темпирате тако да стигну таман кад дођу катапулти и администратори. С обзиром да су катапулти и администратори слаби када иду сами у напад, не треба велика количина одбрамбене војске како би се они зауставили. Изгубићете ресурсе, можда и неку грађевину, али ћете спасити село.
Ипак, имате на уму да доста нападача може позвати у помоћ савезнике и пријатеље, чиме ћете имати много више "чишћења" што додатно отежава коришћење ове тактике.

Одбрана помоћу славља
Овом тактиком, браните се од заузимања само помоћу великог славља. Велика славља смањују ефикасност непријатељских администратора за 5% што значи да нападач мора послати 6 администратора уместо 5, да би освојио село. Ако нападач не пошаље довољно администратора, село ће остави Ваше.
Ова тактика је веома ризична, јер ће већина искусних нападача послати више сенатора, за сваки случај, чиме избегавају ову врсту одбране. Чак и да одбрана успе, нападач може опет послати напад јер се лојалност села споро подиже.

Контра-напади

  • Крађа жита

    Када видите напад можете се бранити контранападом на село које Вас напада. По могућству нападачу можете украсти жито којим храни војску, порушити њиве и силосе како би војска која долази у ваше село макар делимично умрла од глади.
    Наравно, напад на село које Вас напада може извршити и Ваш савезник који је ближе том селу, и који може брже да реагује. Ова тактика је и те како корисна у ситуацијама када нападач пошаље нападе, и затим изађе са налога јер у тој ситуацији не може правовремено да реагује и адекватно одбрани своје село.

  • Освајање села које напада

    Уколико успете да заузмете село, из ког иде напад на Вас, не само да ћете се обранити од напада, већ ће сва војска противника, која је била у том селу, нестати. Међутим, овај начин спречавања напада је тешко применити у пракси из разлога што се јединице, које су неопходне за освајање села, крећу споро тако да ће Вама подједнако много времена да дођете до нападача колико њему треба да дође до вас. Са друге можете искористити неког од савезника који се налази близу нападача, да преузме село пре него што војска стигне до Вас. Имајте на уму да се главни градови не могу освајати.

Преузимање села назад

  • Уништавање нападачке војске

    Помоћу ове тактике нападачу дозвољавате да Вам узме село, али шаљете своју војску да село преузме назад одмах по завршетку напада. Војска која је узела село остаје у селу, са последњим нападом. Можете послати своју војску да нападне преузето село тек неколико секунди после задњег напада, чиме ћете убити сву војску нападача која је остала у селу после преузимања. Уколико са својом војском пошаљете и сенаторе, нападач не да ће само изгубити вредну војску, већ ће и село бити опет Ваше. Морате што пре напасти како нападач не би изградио резиденцију или палату.
    Наравно, по преузимању села, одмах треба изградити резиденцију или палату како би се лојалност што пре вратила.

  • Натерајте непријатеља да сам уништи своју војску

    Ово је једна врста претходно описане стратегије. Уколико имате довољно времена можете сами уништити своју резиденцију или палату , и послати сенаторе да се лојалност спусти на минимум. Ако је лојалност на малом нивоу, непријатељ ће у првом нападу узети село и сва војска која је кренула са тим нападом ће остати у селу. Међутим, непријатељ ће сигурно слати више напада и тиме ће сви остали напади само оштетити војску нападача. Одмах потом, можете послати напад да преузмете своје село назад и нећете имати више проблема са тим нападачем. Савет: уколико у селу немате резиденцију или палату , а нападач пошаље катапулте који гађају резиденцију, катапулти ће опалити случајним избором и срушити неку грађевину!

Искористите грешке противника

У већини случајева нећете морати да се суочавате са професионалним играчима. Чак и да није тако, сви праве грешке. Грешке нападача се могу искористити за добру одбрану.

Лажни напади
Детаљном анализом напада можете помоћи себи у проналажењу лажних напада:

  • Лажни напади на сва села док прави напад иде само на једно село (покушајте да оцените које село је битније нападачу).
  • Велика разлика између напада (велика разлика између везаних напада очигледно говори да нападач није искусан играч).
  • Нормални напади у истим временским периодима из истог села

Помоћ савезника
Уколико видите да Вас напада више играча из једног савеза будите сигурни да ће и други играчи послати прави напад (чишћење или катапулте). Међутим, имајте на уму да све то могу бити само лажни напади како бисте што теже проценили у које село иде напад.

Непредвиђени проблеми
Постоје, нажалост, непредвиђени технички проблеми који могу да Вас задесе и ометају током одбране/напада:

  • Кашњење операција (лаг-ови)

    Лгагови су кашњења сервера када је у питању учитавање сервера или прослеђивање команди (слање војске, ресурса... итд.), који се могу догодити с времена на време када сервер има превише операција које треба да уради у једној секунди. Ово су непредвиђене ситуације које могу оштетити и нападача и браниоца у смислу да се може догодити да из напада који су послати у једној секунди неки одскачу. Може се десити да напади катапултима дођу пре чишћења.

  • Квар сервера

    Тешки кварови сервера су јако ретки, али могу бити и те како штетни по нападача. Или нападач неће моћи да пошаље катапулте чиме неће имати никакав позитиван резултат напада, или браниоц неће моћи да пошаље одбрану у задато време због недоступности базе.

Sprečavanje osvajanja / sprecavanje / odbrana sela


Да ли је на ваше питање одговорено на задовољавајући начин?

Да   Неутрално   Не

Да ли је одговор био лако разумљив?

Да   Неутрално   Не

Да ли је превод добар и разумљив?

Да   Неутрално   Не